Ortopedia i traumatologia dorosłych

Ortopedia to domena medycyny, obejmująca swoim zakresem diagnostykę i leczenie chorób i urazów narządu ruchu, w tym szkieletu, układu więzadłowo – stawowego, a także uszkodzeń mięśni, nerwów i naczyń. Ortopedzi oferują nie tylko konsultację i ustalenie programu leczenia, ale także nowoczesną terapię osoczem bogatopłytkowym (PRP) oraz iniekcje dostawowe z kwasu hialuronowego.

PRP (osocze bogatopłytkowe – Platelet Rich Plasma) to koncentrat płytek krwi zawieszonych w niewielkiej ilości osocza. Pozyskiwany jest on z krwi własnej pacjenta metodą separacji komórkowej z wykorzystaniem odpowiednich systemów (np. Regeneris, GPS III). Zestawy sterylnych pojemników pozwalają na sprawne i szybkie pozyskanie osocza bogatopłytkowego, nawet w warunkach ambulatoryjnych. Proces pozyskiwania opiera się na odwirowaniu pobranej na antykoagulant krwi pełnej pacjenta, w wyniku którego dochodzi do jej rozdzielenia na osocze bogatopłytkowe, osocze ubogopłytkowe i krwinki czerwone. Odseparowanie poszczególnych frakcji zachodzi automatycznie przy pomocy specjalnych przegród umieszczonych w pojemnikach.

Celem stosowania osocza bogatopłytkowego (PRP) w rozmaitych schorzeniach ortopedycznych jest poprawa potencjału regeneracyjnego tkanek miękkich (więzadeł, ścięgien, mięśni, etc.) oraz tkanki kostnej. Mechanizm działania tej nowoczesnej metody polega na uwalnianiu przez aktywowane płytki krwi (trombocyty) czynników wzrostu, które stymulują replikację komórkową, naczyniotworzenie (angiogenezę), wzmagają metabolizm i różnicowanie komórkowe.

Jak działa PRP (osocze bogatopłytkowe)?

• poprawia regenerację tkankową,
  • przyspiesza gojenie tkanek miękkich i kości,
  • redukuje opuchliznę,
  • redukuje ryzyko infekcji,
  • skraca okres rekonwalescencji.

Wybrane schorzenia, w których zastosowanie PRP przyspiesza i wspomaga leczenie:

• zespół „łokcia tenisisty”,
  • zespół „łokcia golfisty”,
  • „kolano skoczka”,
  • zapalenia i uszkodzenia ścięgna Achillesa,
  • zapalenie powięzi podeszwowej,
  • uszkodzenia stożka rotatorów,
  • uszkodzenia chrząstki stawowej,
  • uszkodzenia łąkotkowe,
  • uszkodzenia więzadeł krzyżowych,
  • wczesne zmiany zwyrodnieniowe stawów,
  • opóźniony zrost kostny,
  • trudno gojące się rany.

Geronimo, ul. Mościckiego 14