Kardiologia

Kardiologia zajmuje się wrodzonymi i nabytymi chorobami serca oraz zaburzeniami prawidłowego funkcjonowania układu krążenia. Centrum Rehabilitacji Geronimo oferuje kompleksową opiekę kardiologiczną – od diagnostyki przez ustalenie metod leczenia, aż do przeprowadzania specjalistycznych badań jak elektrokardiografia (EKG) i echo serca.

W ofercie badanie holterowskie EKG i ciśnieniowe.

Badanie holterowskie wykonuje się w celu rejestracji czynności serca przez całą dobę, co pozwala kardiologowi na postawienie precyzyjnej diagnozy lub zlecenie odpowiedniego leczenia. Badanie elektrokardiograficzne metodą Holtera tym się różni od zwykłego, spoczynkowego EKG, że trwa przez całą dobę (czasem dwie, a nawet tydzień), a nie kilka minut.

Jeśli zażywamy na stałe jakieś leki, nie odstawiamy ich na czas badania. Przez całą dobę mamy wykonywać wszystkie codzienne czynności, nie musimy – wręcz nie powinniśmy – modyfikować planu zajęć. Badanie ma bowiem sens wtedy, gdy aparat rejestruje czynność serca podczas typowej dla nas doby – gdy pracujemy, bawimy się, denerwujemy, uprawiamy sport, wypoczywamy, śpimy itd.

WSKAZANIA DO BADANIA:

• zaburzenia rytmu serca (np. kołatania serca, przyspieszone bicie),
  • zaburzenia przewodzenia, np. bradykardia – zbyt wolna czynność serca (poniżej 60 uderzeń na minutę), wykluczenie lub potwierdzenie tzw. bloku serca,
  • choroba niedokrwienna serca,
  • konieczność sprawdzenia sprawności stymulatora serca,
  • potwierdzenie lub wykluczenie przyczyn kardiologicznych w przypadkach zasłabnięć, omdleń, utraty przytomności, napadów duszności, zawrotów głowy,
  • kontrola postępów leczenia arytmii serca.

Geronimo, ul. Długa 19